Promocija knjige riječkih autora

Program

U petak, 19. travnja s početkom u 19 sati održat će se promocija knjige

Fragmenti slike svijeta: Kritička analiza novije filmske i medijske produkcije

kroatista Saše Stanića i kulturologa Borisa Ružića.

Ulomci iz recenzija:

Studija Fragmenti slike svijeta: Krička analiza novije filmske i medijske produkcije autora Saše Stanića i Borisa Ružića djelo je koje svakako predstavlja dobar doprinos filmološkim i mediološkim istraživanjima u Hrvatskoj te smatram kako će u toj domeni naći publiku željnu takve vrste literature. Filmološka i mediološka publicistika u Hrvatskoj doživljava sve bujniji razvoj, pa će i ovo djelo dati svoj obol spomenutom trendu te ga obogatiti. Tim više što su studije uvrštene u ovu knjigu prihvatljive kako čitateljima koji se žele pobliže upoznati s problematikom konstrukcije medijskih slika i reprezentacija u današnjem narcističkom društvu spektakla tako i onima koji su upoznati s tematikom te će moći polemizirati i promišljati o zaključcima autora.

Autori se pokazuju kao poznavatelji suvremenih filmskih kretanja, medijskih trendova i recentnih teorijskih strujanja. Na taj način Fragmenti slike svijeta imaju dvostruku funkciju: s jedne strane autori su se potrudili svoje potencijalne čitatelje na pregledan način upoznati sa širokom teorijskom pozadinom problematike, a s druge strane pokušali su i uspjeli ponuditi vlastite analize kako filmskih tako i televizijskih djela i procesa, čime ovo ostvarenje donosi i nove zaključke, u čemu je sadržana njegova najveća vrijednost.
- dr. sc. Dejan Durić

Ključna preokupacija ove knjige je jedno od temeljnih pitanja kasnog kapitalizma – pitanje opsega i karaktera utjecaja vizualnih znakova na društvo i pojedinca. Knjiga nudi pregledne analize holivudskih filmova, umjetničkih i dokumentarnih filmova, fenomena reality-televizije, pa i radijskih slučajeva, koji su sliku i tekst snažno povezali (W. T. J. Mitchell za takvu vezu koristi neologizam imagetext). Fenomeni popularne kulture, kojima ova studija pristupa, ne mogu se u potpunosti obuhvatiti iz očišta klasičnih disciplina i analize jedinica teksta, u strukturalističkom značenju ovog izraza te načina njihove analize i sinteze. Analize vizualne kulture u ovoj studiji uključuju raznovrsne fenomene suvremenog života, pa onda i niz disciplina zainteresiranih za njih: od filmologije, teorije fotografije, mediologije i teorije televizije, do semiotike, povijesti umjetnosti, kulturalnih studija, književnosti i filozofije.

Riječ je o pionirskom pristupu, koji, u našim okvirima, rezultira ne samo preglednim radom koji nudi uvid u relevantnu literaturu medijske teorije, recentne filmologije i filozofije, već i originalnim znanstvenim tezama koje svojim tonom i odlučnošću premašuju domaće okvire. Kontekst je odgovoran za procese koji su srodni u svojoj različitosti, kao što je to pretvorba anonimnih ljudi u zvijezde, a s druge profanacija i parodizacija pravih zvijezda, što su procesi koji se ovdje prate i analiziraju. Čini se, kako se u studiji sugerira, da su u postmodernoj i visoka i popularna kultura, i praksa i teorija, u istoj mjeri zainteresirane za dokumentarizam, igranje granicom medij-zbilja. Rad je pokazao kako je današnja preokupacija realitetom univerzalna, pa tako ne pripada samo popularnoj kulturi, a niti artističkom filmu, već slici svijeta u kojoj je medij postao gnoseološki aparat. Riječ je o studiji koja izbjegava aporije popularnog bavljenja medijima, dok istovremeno na pregledan i razumljiv način izlaže teorijske preokupacije i transdiciplinarne pristupe vizualnoj slici. U moru sličnih naslova i šumu u komunikacijskom kanalu, do kojeg dolazi zbog profanacije teme, knjiga Fragmenti slike svijeta vrijedan je i pozdravljen projekt.
- dr. sc. Katarina Peović Vuković

Festivals and awards

Izdavač: Udruga Facultas