Kreativne radionice u sklopu projekta "Moja filmska priča"

Filmska kritika

voditelj: Dejan Durić
termin:

22. 11. 2018. u 17 sati
26. 11. 2018. u 17 sati

Cilj je radionice filmske kritike senzibiliziranje publike za medij i umjetnost filma, a ujedno nastoji poticati i razvoj filmskoga odgoja i obrazovanja tako što zainteresirane pojedince usmjerava na aktivno gledanje i promišljanje o filmskim djelima te mjestu filmske umjetnosti u suvremenosti.

Radionica je koncipirana tako da zainteresiranim polaznicima omogući u kratkom vremenskom razdoblju od nekoliko dana da se upoznaju s formom filmske kritike, odnosno njezinim teorijskim i praktičnim segmentom. U teorijskom dijelu posrijedi je rad na konkretnim tekstovima da bi se detektirali njihovi sastavni dijelovi i formalna obilježja, zatim problematika različitih vrsta kritike i njihove funkcije. U praktičnom dijelu naglasak je stavljen na pokušaj polaznika da sami napišu određeni broj tekstova. Kako je koncept radionice uvijek više praktičan i kreativan, a manje predavački i teorijski, bitan aspekt radionice predstavljat će poticanje interakcije među sudionicima. Svi će polaznici čitati sve na radionici napisane kritike te ih zajedno komentirali s voditeljem kako bi polaznici mogli davati sugestije jedni drugima te promišljati o napisanom.

Članovi Filmskog kluba 54+ tijekom dvodnevne radionice u prostoru Mini Art-kina imat će priliku upoznati se s osnovama filmske kritike. Tijekom prvog dana radionice, u četvrtak, 22. Studenog, voditelj radionice uputit će sudionike u osnovne teorijske aspekte filmske kritike i detalje koje treba imati na umu prilikom samog gledanja filma. Sudionici radionice zatim će u petak, 23. studenog, u sklopu filmskog programa Filmskog kluba 54+ u Art-kinu gledati film na osnovu kojeg će pisati svoje kritike. Zadnjeg dana radionice, u ponedjeljak 26. studenog, sudionici će predstavljati svoje radove i međusobno diskutirati o njima.

Broj polaznika radionice je ograničen, stoga pozivamo sve zainteresirane članove Filmskog kluba 54+ da se čim prije prijave.

Ukoliko niste član Filmskog kluba 54+, a navršili ste 55 godina i željeli bi sudjelovati u radionici, učlaniti se možete (1) na početku same radionice 22. studenog, (2) na redovnim sastancima Filmskog kluba 54+ svake druge srijede počevši od 24. 10. i (3) tijekom redovnog radnog vremena blagajne Art-kina.

(Za sve sudionike radionice Art-kino osigurat će jelo i piće.)

Kontakt za prijavu na radionicu:

Saša Marcan, suradnik za program
email: projekti@art-kino.hr
telefon: 051 445 742 (od 8 do 16 sati)

Više o voditelju radionice:

Dejan Durić zaposlen je kao docent na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci na kolegijima iz svjetske književnosti. Područja interesa su mu psihoanalitička kritika, komparativna književnost, književnost i pamćenje te filmska kritika.

Objavio je zbirku filmskih eseja Filmska slagalica (2008), zbirku filmskih kritika Kratki rezovi (2013) te Uvod u psihoanalizu – od edipske do narcističke kulture (2013) i Između pamćenja i književnosti: prisjećanje zaboravljenoga (2018).

Filmske kritike objavljuje na portalu filmovi.hr, a filmske eseje u Magazinu Gradske knjižnice Rijeka.

Dobitnik je nagrade „Vladimir Vuković“ Hrvatskog društva filmskih kritičara za filmsku kritiku u 2011. godini.

Organizacija događanja sufinancirana je u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali, iz Europskog socijalnog fonda. Sadržaj materijala isključiva je odgovornost Art-kina.

Video reportaža

voditelj: Sanja Kapidžić
termin:

13., 15. i 16. 11.2018., svaki dan: 10:00 - 15:00
te 14.11.2018., dvokratno: 10:00 - 13:00 i 17:30 - 19:30

Radionica video reportaže je fokusirana na novinarsku profesiju u audio-vizualnoj formi. Riječ je o prijenosu znanja te razvijanju novih i usavršavanju postojećih vještina kod polaznika starije životne dobi.

Osnovni cilj radionice video reportaže jest približiti sudionicima proces kreiranja medijskog proizvoda kako bi usvojiti praktična znanja i vještine koje mogu koristiti za daljnji razvoj i djelovanje. Osim kraćeg teorijskog segmenta, radionica ima i praktični dio rada na terenu koji se odnosi na usvajanje specifičnih vještina produkcije digitalnih audio-video sadržaja i razumijevanje osnovnih elemenata audio vizualnog sadržaja (slaganje priče, snimanja digitalnom kamerom, tehnika digitalne montaže…). Rad na terenu je strukturiran i vođen proces prakse polaznika koji se ostvaruje u direktnoj suradnji mentora i polaznika. Temelji se na grupnom radu, a uključuje novinarsko izvještavanje u audio-video formi.

Članovi Filmskog kluba 54+ će tijekom četverodnevne radionice u prostoru Mini Art-kina imati priliku savladati osnove snimanja i montiranja video reportaže. Tijekom prva dva dana radionice, 13. i 14. studenog, sudionici će se upoznavati s tehničkom stranom snimanja videa i zvuka te osmišljavanjem video reportaže. Drugoga dana također slijedi i prvo snimanje materijala za video reportažu, a program radionice 15. studenog bit će posvećen pregledavanju, komentiranju i odabiru snimljenog materijala koji će biti iskorišten u reportaži. Zadnjeg dana radionice, 16. studenog, voditeljica radionice će montirati odabrani materijal u reportažu, dok će polaznici pratiti proces montaže.

Polaznicima koji uspješno prođu sve faze ove četverodnevne radionice bit će ponuđena mogućnost da se samostalno okušaju u snimanju video reportaža s budućih događanja i aktivnosti organiziranih u okviru projekta Art-kina Moja filmska priča.

Broj polaznika radionice je ograničen, stoga pozivamo sve zainteresirane članove Filmskog kluba 54+ da se prijave čim prije.

Ukoliko niste član Filmskog kluba 54+, a navršili ste 55 godina i željeli bi sudjelovati u radionici, učlaniti se možete (1) na početku same radionice 13. studenog, (2) na redovnim sastancima Filmskog kluba 54+ svake druge srijede počevši od 24. 10. i (3) tijekom redovnog radnog vremena blagajne Art-kina.

Za sve sudionike radionice Art-kino će osigurati jelo i piće.